11. april 2014

GDT Kreativ Scrapping og en tutorial

I dag er det jeg som har fått lov til å vise dere min påskeinspirasjon



Jeg har laget en tutorial med mange bilder for å vise hvordan jeg gjør det når jeg overfører mine fargede stempeltrykk til kubbelys. Så her kommer det mange bilder.

Jeg starter med å finne frem kopiark til å ha som underlag, silkepapir, memento stempelpute og akrylkloss. 


Så stempler jeg motivet mitt på den glatte siden av silkepapiret.





(Bilde 2) Dette er viktig, for ellers får du problemer med å fargelegge med tusjene dine.



(Bilde 3)

I tillegg stempler jeg samtidig motivet mitt på papiret jeg vanligvis bruker å fargelegge på. Jeg bruker 4cc 280g papir når jeg fargelegger med mine Pro-/Flexmarkere, men du må bruke det du pleier å bruke til dine tusjer.



Jeg fargelegger først motivet mitt på 4cc papiret, og når et område er ferdig på 4 cc papiret, fargelegger jeg det samme området med de samme tusjene på silkepapiret. På denne måten er det lett å få skyggene i motivet så like som mulig. Slik ser det da ut når jeg har fargelagt alle de gule- og oransje områdene på motivet mitt.


Slik vil arket ditt under motivet se ut når du fargelegger på silkepapiret, så da er det viktig å være veldig lett på hånden når du fargelegger på silkepapir. Jeg pleier å flytte motivet mitt rundt på arket jeg har under slik at jeg hele tiden kan ha ett så hvitt underlag som mulig mot motivet, for å kunne se hvordan skyggene blir på motivet på silkepapiret.


Her er begge motivene ferdig fargelagt


Nå klipper jeg rundt det ferdig fargelagte motivet på silkepapiret, slik at det blir kun en liten kant igjen rundt motivet. Nå er det klart for å smelte motivet fast på kubbelyset.


Finn frem matpapir, embossingpistol og legg motivet der du ønsker at det skal smeltes inn i stearinen på kubbelyset.

Her ser dere hvordan det er underveis mens motivet er i ferd med å smelte inn i kubbelyset. 



Og her er det nesten ferdig ...  



Slik ble kubbelyset etter at motivet er smeltet inn.



Nå er det bare å sette på en ønsket tekst. Da gjør vi samme fremgangsmåte med å stemple på glatt side på silkepapiret og klippe rundt teksten før denne også smeltes inn i lyset ved hjelp av matpapir og embossingpistol. 

Jeg har valgt å lage et kort med samme stempelmotiv som ble smeltet inn i kubbelyset. Slik ble resultatet:


 Bilde av kortet og det ferdige kubbelyset,


 Bilde av innsiden av kortet 




Baksiden av kortet.

1 kommentar:

  1. WOW Stine. Kjempefint påske sett.
    Trenger flere fargeleggingskurs jeg.. ser at jeg kan gå i lære hos deg, du er knallflink
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du besøker meg på bloggen min! Det setter jeg veldig pris på!

Thank you for the visit at my blog!

Stine